مجله و کتابم در اینجا

خوب دیگه خوشحالم که از اون سیستم وبلاگ نویسی مزخرف بلاگفا خارج شدم!

جدا ازخدمات  ضعیفی که در اختیار کاربران خودش می دهد بالاخره یک سیستم است که مدیریتش داخلی است و باید هر روز به ساز کمیته فیلترینگ و نامه های این سازمان دولتی و اون سازمان خصوصی برقصه و این برای من اصلا قابل تحمل نیست.

نکته دیگه این که برای نشان دادن عکس در بلاگفا من باید عکس ها را در یک سیستم اشتراک عکس آپلود می کردم و بعد آدرس URL آن را به بلاگفا اضافه می کردم ولی در وردپرس می تونی عکس ها را روی خود سرورهای وردپرس بگذاری (‌البته طبعا فضا محدوده ولی خوب برای امثال من کافیه)

راستش من همیشه عادت داشتم از کودکی که قبل از خواب کتاب و یا مجله می خوندم.دوست دارم هم به شکل کاغذی باشه.من e-book درسی را روی لپ تاپ راحت می خونم ولی رمان و مجله را با نسخه الکترونیکش راحت نیستم.البته حالا که پول ندارم ولی بعدها شاید یک Amazon Kindle و یا Apple iPad و یا احتمالا از نوع اپن سورس اش را خریدم ببینم آیا لذت کاغذی ها را دارند یا نه؟! متاسفانه در اینجا همه کتاب ها و مجلات به زبان سوئدی هست و من هنوز سوئدی بلد نیستم.با اسکار،دوست اسپانیایی ام رفته بودیم خرید.رفتیم یه سر زدیم به یک فروشگاه دست دوم فروشی و من اتفاقی یه کتاب انگلیسی زبان دست دوم در قطع جیبی پیدا کردم به اسم

Light of the moon .کلی خوشحال شدم و خریدمش.البته هنوز ۳۰ صفحه اش را بیشتر نخوندم.

دوست داشتم مجله معتبر آمریکایی TIME را هم بخونم.TIME فکر کنم در همه جای دنیا تقریبا غیر از ایران توزیع میشه.تا اونجا که قیمت اش به واحد پول عمان را هم روی جلدش زده.قبل از انقلاب هم در ایران توزیع میشده.یه شماره قدیمی سال ۱۹۷۸ را دیده ام که قیمتش به ریال را هم زده بود. خلاصه در لولیئو هر چی گشتم پیدا نکردم.خلاصه بعد از کلی گشت و گذار یه روزنامه فروشی خیلی بزرگ در وسط شهر پیدا کردم که همه مجلات بین المللی را داشت.عکس مجله TIME هفته پیش و کتاب مذکور را در پایین آورده ام(‌برای تصویر بزرگتر روی کلیک کنید)

جلد مجله تایمز

یک دیدگاه برای ”مجله و کتابم در اینجا

  1. همين امروز داشتم فكر ميكردم كه پس شما قرار بود زود به زود آپ كنيد و مثه اينكه خيلي بتون خوش گذشته كه تا الان ديگه دوستاتون و يادتون رفته و آپ نميكنيد…
    خيلي كم نوشتين ..بيشتر ميگفتين از ترم تون و درسها و اينا…
    راستي ‍ينوس سلام تون رو رسوند …سلامت باشيد …
    منظره بيرون خونتون خيلي فك كنم شنگه…لااقل به نظر مياد قشنگ باشه … تركيب سبز و نارنجي خيلي قشنگي است… ببينم اون دوستتون هم درس ميخونه؟؟؟مگه اسپانيا دانشگاه خوب نداره كه اومده اونجا؟؟

  2. بهار@شرمنده!این درسها وحشتناکه اینجا…یعنی یه چیزی می گم یه چیزی می شنویدها…البته یکیشون در واقع که عنوانش هست
    Wireless Sensor Network اون خیلی خفنه.و همه را چه بچه های سوئدی چه بچه های اسپانیایی و فرانسوی و ما ها رو له کرده از فشار زیاد.
    حالا عکس آپلود می کنم.این بچه های اروپایی مهمان هستند وجز دوره های اتحادیه اروپا به اسم Erasmus mundus و باید حتما یه ترم بیام دانشگاه غیر از دانشگاه خودشون درس بخونند و اگرنه بهشون مدرک نمی دن!
    ۶ ماه اینجا هستند و یا ۱ سال.اکثرا هم اسپانیایی و فرانسوی و ایتالیایی هستند.البته از اسکاتلند و رومانی و…اینها هم هستند البته تک و توک.اسکار آره.البته رشته اش یه چیز دیگه است.۱ سال اینجا می مونه و بعدش بر می گرده بارسلونا دانشگاه خودش.به ژینوس هم متقابلا سلام برسونید.
    اون ترکیب سبز و نارنجی یعنی پاییز که احتمالا تا بیست روز دیگه تبدیل به سفید میشه!

  3. اینجا هم خوشگله! مبارکه.
    معلومه کلی ذوق کردین عکس آپلود کنید!
    من کلا با هیچ کتاب الکترونیکی خوب نیستم، کاغذیش بهتره…

    • ممنون!ولی کلی ابزار های جدید وجود داره (‌با ترجمه های عجیب تر فارسی مانند ابزارک و…) که باید باهشون آشنا بشم و ظاهر وبلاگ را بهتر کنم و یاد بگیرم چه جوری از ابزارهای مدیریتی به بهترین شیوه استفاده کنم.
      برای عکس هم که کلی ذوق کردم!!
      ولی به نظر من کتاب الکترونیکی برای شاخه های کامپیوتر و الکترونیک خیلی به درد بخوره.مثلا یه کتابهای مرجعی (‌مثلا مرجع کامل سی یا جاوا) و یا کتاب های آموزشی برنامه نویسی.راحت توش می تونی جستجو کنی و اگه لازم شد کد مورد را کپی کنی توی حافظه کلیپ بورد.
      ولی برای رمان اصلا دوستشون ندارم! البته هنوز کیندل و آی پد را تجربه نکردم.اگه خوب باشن میشه از اونها استفاده کرد و درخت های کمتری را برای تولید کاغذ قطع کرد.

      • منم اون اولا که این ابزار ها را یاد می گرفتم کلی ذوق می کردم، موفق باشید…

  4. من از سال 84 با بلاگفا کار می کردم اما این دو ماهی که خودم رو از بلاگفا کندم و به وردپرس پناهنده شدم فهمیدم اون 5سال زندگیم رو داشتم سر خودم رو شیره می مالیدم که وبلاگ نویسم.

    من صمیمانه ورودت رو به وردپرس خوش آمد میگم امیدوارم از این دنیای جدید و کاملا متفاوت و زیبا لذت کافی رو ببری

      • درمورد اخلاقش باهات تا حدود زیادی موافقم. دنبال اون فیلم هم میرم ولی تو که منکر محصولاتش نمیشی؟
        استیو جابز یک انسان فوق العاده مغرور و خودخواهه. حتی یادمه اون موقع که بحث کنار کشیدن بیل گیتس از ماکروسافت بود جز معدود افرادی بود که از این اتفاق استقبال کرد ولی خوب بازم چیزی از اپل برای من کم نمی کنه.

اگه دوست داشتی یه چیزی این پایین بنویس!

