قرار دادن تمام فصول پایان نامه در مورد رایانش ابری به زبان فارسی برای دانلود

خوب همانطوری که قبلا هم به خواننده هایی که به من برای پایان نامه فارسی ایمیل می زدند قول داده بودم بالاخره تصمیم گرفتم که تمام فصول پایان نامه به زبان فارسی را که به عنوان پروژه پایانی دوره کارشناسی زیر نظر دکتر ناصر نعمت بخش در گروه مهندسی کامپیوتر دانشکده فنی دانشگاه اصفهان در تابستان ۱۳۸۸ انجام شده است را برای دانلود در اینجا قرار بدهم.

این پایان نامه دارای پنج فصل می باشد :

صفحه اول

چکیده

فصل اول – مقدمه ای بر رایانش ابری

فصل دوم -مطالعه و بررسی پردازش (رایانش) ابری و چالش های پیش رو

فصل سوم-راه های پیاده سازی

فصل چهارم -پیاده سازی یک نمونه کاربردی

فصل پنجم-نتیجه گیری و راه کارهای آینده

فهرست منابع

دانلود کل پایان نامه به صورت فایل زیپ ( حجم ۱.۷ مگا بایت ) از اینجا : دانلود

 

یک دیدگاه برای ”قرار دادن تمام فصول پایان نامه در مورد رایانش ابری به زبان فارسی برای دانلود

  1. چقدر بازار گرمي مي كنين … چطور روتون ميشه به اين كار بكين پايان نامه. الان بچه ها توي دانشگاه هاي ايران (تهران و اصفهان و …) دارند بدون سر وصدا كارهاي خيلي بزرگي در رابطه با پردازش ابري انجام مي دن ايده مي دن مقاله مي دن اينگه صرفا يه سري مطالب راجع به پردازش ابري را ترجمه كنين اسمش نميشه پايان نامه!!! اين هم نوعي كپي برداري چون هيچ ايده اي نداره …

    • ممنون برای پیغامتون.

      ۱-این پایان نامه دوره کارشناسی است.در دوره کارشناسی اصلا قرار نیست که ایده خاصی مطرح بشه و یا مقاله از توش در بیاد.حتی در دوره کارشناسی ارشد هم در دانشگاه های معتبر دنیا انتظار ندارند دانشجو ایده بده و مقاله بده.مقاله دادن و ایده جدید دادن مخصوس دانشجویان مقطع دکترا می باشد.در ضمن در خیلی از دانشگاه های ایران انتظار ندارن کسی پروژه پایانی انجام بده.در گروه خودمان در دانشگاه اصفهان هم تعداد بسیاری از همکلاسی ها پروژه کارشناسی را با کپی و پیست تحویل دادند.

      ۲-متاسفانه در فرهنگ ما خیلی ها زورشون میاد کارهای خودشونو با بقیه به اشتراک بگذارند.همین الان برید و در گوگل جستجو کنید ببینید چند تا مطلب به درد بخوربه زبان فارسی در این باره وجود داره.من خوشحالم اگه کاری اگر چه به قول شما ترجمه هم کردم با بقیه به اشتراک بگذارم.

      ۳-من در این یک سال در حدود ۳۰ ایمیل دریافت کردم که خواهان کمک من در رابطه با این موضوع بوده اند.بچه های عزیزی که کارهای بزرگی انجام می دن بهتر نیست یکم راهنمایی هم بگذارند که بقیه با یک جستجوی گوگل به این وبلاگ وصل نشن و در خواست کمک کنند؟!

      ۴-خوشحال می شم اگه مقاله ای هست که ایرانی ها در این رابطه منتشر کردن و در کنفراس و یا ژورنال معتبر چاپ شده را ببینم.

      ۵-من هنوز پایان نامه خودم را یک موفقیت برای خودم می دونم.اولین بار واژه «رایانش ابری» در سال ۲۰۰۷ مطرح شده و من خوشحالم در سال ۲۰۰۹ چند تا مقاله خوب ر به زبان فارسیا ترجمه کردم و یک پروژه ساده را تونستم روی ابر اجرا کنم.و هیچ کس هم نبود که اطلاعاتی در این زمینه داشته باشد و یا کوچکترین کمکی به من بکند.

      ۶-بازار گرمی می کنم؟! کسی قراره به من پول بده؟!یا نفع خاصی قرار ببرم؟!فکر کردین مثلا بیاد کسی دانلود کنه به من جایزه می دن؟!
      از این عبارت ات اصلا خوشم نیومد.این جملات فقط باعث میشه کسی هم که دوست داره نتایج کارهاش را با بقیه شریک بشه دلسرد کنه و قیدش را بزنه.

      • *كساني كه واقعا بدنبال كار درست و حسابي هستند هيچ وقت فارسي جستجو نمي كنند!! چون ما ژورنال و حتي كنفرانس درست و حسابي فارسي نداريم!! پس اگر كسي با جستجوي فارسي در گوگل به يك وبلاگ متصل ميشه و به اون استناد مي كنه مشخص هست كه خيلي دنبال كار علمي نيست (قصد جسارت به بلاگ شما را ندارم اما بلاگها هيچ گاه بعنوان اسكولار علمي شناخته نمي شن)
        * من به شخصه حداقل چهار نفر از دانشجويان دانشگاه اصفهان را مي شناسم كه با دكتر زماني فر در مقطع كارشناسي ارشد و دكتري پردازش ابري كار مي كنند و يك نفر هم علم و صنعت مي شناسم تعجب مي كنم شما كه دانشگاه اصفهان بودين چرا اونها را نديدن!!! مي تونين اين مطلب را بپرسين و حتما مي دونين كه توي مقطع دكتري اجبارا بايد مقاله داشته باشي پس دانشجويان عزيز ايراني!!! دارند بدون سر و صدا!! كار مي كنند .اونم نه يه ترجمه!! دنبال پياده سازي ايده هاشون و مقاله دادن هستند.
        * من لينك بلاگ شما در بلاگ يكي از دوستام ديدم وگرنه نه شما را مي شناسم و نه برام اهميت داره كه چكار كردين ولي كاري كه شما كردين براي خودتون حتما با ارزش هست و براي خيلي از كسايي ديگه هم احتمالا شايد!! . اما من كار شما را در حد يك ارائه! معمولي مي بينم چون صرفا كپي برداري محض هست هر كسي كه يكم در كامپيوتر تخصص داره تا اين حد شايد بيشتر بدونه…
        * جهت اطلاع بگم خيلي از افراد از جمله يكي از مديران اراكل به آينده ابر خوشبين نيستند فكر نمي كنم بتونم اينجا زياد سر بزنم وگرنه مي تونستم مطالبي در اين رابطه براتون بگم بهر حال اگه مي خوايين كار كنين بيشتر تحقيق كنين.
        * اگر اطلاع داشته باشين حتي ترجمه بعنوان تقلب علمي محسوب ميشه مي تونين به سايت اساتيد عليه تقلب مراجعه كنيد و اين مطلب را ببينين، پس اگر شما قصد دارين كه بقيه به كارتون در حد يك پايان نامه نگاه كنند به اين مطلب هم توجه كنيد كه يك پايان نامه ترجمه نيست و اگر اينطوري باشه بعنوان تقلب علمي محسوب ميشه اگر به حرف من شك دارين مي تونين از اين سايت براي سنجش استفاده كنين!!
        * دانشگهاي ايران ممكنه كه پايان نامه نداشته باشن يا …. اما همه دانشگاهها اينطوري نيست اين حرفتون را اصلاح كنين!
        * موفق باشين، قصد جسارت نداشتم

  2. از اینکه وقت گذاشتین و پاسخ دادین صمیمانه سپاسگزارم.

    ۱-اون قدر دنبال پاسخ دادن بودید که تصور می کنم پاسخ قبلی من را به دقت نخوندید.

    ۲-من گفتم کارم جدی بوده؟!من توضیح دادم که در هیچ کجای دنیا انتظار ندارند که دانشجوی دوره کارشناسی کار جدی و یا مقاله انجام دهد.گفتم دانشجوی دکترا باید مقاله بده (‌در همه دانشگاه های دنیا و از جمله ایران).کسانی هم که اینجا آمدند دانشجوی دوره دکترا نبودن.یا کارشناسی بودن و یا کارشناسی ارشد.تازه اون شخص حتما برای پروژه نبوده و شاید برای یک ارايه کلاسی به یک منبع فارسی برای آشنایی اولیه احتیاج داشته.در ضمن فکر می کنم خیلی از پروژه های کارشناسی ارشد در ایران همچنان به زبان فارسی نوشته می شوند.

    ۳-مطمئن کسی که کار خیلی جدی می خواد انجام بده به زبان فارسی نیست چون به قول خودتون ژورنال فارسی باارزش در خیلی از زمینه های علوم و از جمله پردازش های ابری و یا توزیع شده در ایران نداریم.الان زبان انگلیسی زبان اول علمی دنیاست و هر دانشجوی دکترای خوب در هر کجای دنیا مجبوره به زبان انگلیسی مقاله بنویسه چون تمام ژورنال های معتبر دنیا( حداقل در حوزه علوم کامیپوتر) انگلیسی زبان هستند.
    ولی فکر نمی کنم نوشتن مقاله و یا دادن ارايه به قول شما به زبان فارسی برای کارهای نه چندان جدی ضرر خاصی هم داشته باشه و به غنی شدن دامنه واژگان علمی زبان فارسی کمک می کنه.و

    ۴-این خیلی خوبه که دارن در دانشگاه اصفهان روی این موضوع کار می کنند.اکثر کسایی که من بهش مراجعه کردم بیشتر روی Grid کار می کردن.زمانی که من به طور جدی روی رایانش ابری می خواستم شروع به کار کنم اکتبر ۲۰۰۸(آبان ۱۳۸۷) بود و موضوع رایانش ابری به شدت غریب و مهجور بود.
    بهتره نمودار سرچ واژه پردازش ابری را در اینترنت در اینجا ببینی :
    http://www.google.com/trends?q=Cloud+Computing
    (همانطور که می بینی این مفهوم تازه در اواسط سال ۲۰۰۷ پا به عرصه وجود گذاشت! )
    توی آمازون یک کتاب در این رابطه وجود نداشت!
    آخرای کارم بود که تازه نویسنده این کتاب
    http://www.amazon.com/Hadoop-Definitive-Guide-Tom-White/dp/1449389732/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1291846378&sr=1-1
    ۳ فصل از کتابش را نوشته بود و می تونستی کتاب الکترونیک اون ۳ فصل را بخری!
    برای اینکه بهتر از اون روزها باخبر بشی این را بخون : http://goonia.blogfa.com/post-35.aspx
    برای اینکه گوشه از پیغام های گذشته را ببینی هم این را نگاه کنید :
    http://goonia.blogfa.com/comments/?blogid=goonia&postid=44&timezone=12642

    تنها کسی که وقتی من پایان نامه را صحافی کرده بودم(‌شهریور ۱۳۸۸)و اتفاقی دیدمش یک دانشجوی کارشناسی ارشد بود که نمی دانم دانشجوی اون استادی که ذکر کردی بود یا نه ولی دقیقا زورش اومد(دقیقا همینطوری که وصف کردم) یک کلمه در موردش حرف بزنه.

    ۵-من در تمامی قسمت های که از منابع ام استفاده کردم به طور دقیق به اون منبع ارجاع دادم.ولی باهاتون کاملا موافقم.Plagiarism ارجاع های بیش از حد به مقاله های مختلف را هم شامل میشه.فکر می کنم اگه از یک درصدی بیشتر از مقاله کار دیگران باشه.

    ۶-مدیر عامل شرکت اوراکل سال ۲۰۰۸ در گفتگو با Wall Street Journal خواستار مشخص شدن دقیق حد و مرز رایانش ابری شد و گفت اگه اینجوری تعریف بشه همه تکنولوژی ها مرتبط با اینترنت را در صنعت فناوری اطلاعات باید رایانش ابری بنامیم.
    خیلی جالب بود برام که اگه اوراکل به آینده رایانش ابری خوشبین نیست چرا یک پیج مجزا در وب سایتش برای استراژی کلان تعامل اوراکل با رایانش ابری مشخص کرده؟!
    http://www.oracle.com/us/technologies/cloud/index.htm

    ۷–دارم تصریح می کنم «خیلی از دانشگاههای ایران در مقطع کارشناسی پایان نامه نمی خواهند» (‌و پر واضحه که منظورم دادن پروپزال برای انتخاب موضوع و استاد و بررسی آن در جلسه اساتید و سپس داشتن استاد راهنما و جلسه دفاع با حضور استاد داور می باشد و باید الزما کار عملی و کد نویسی داشته باشی).من نوشته بودم «خیلی» و اصولا خیلی یعنی نه «همه»!مثلا گروه کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان چنین انتظاری ندارد.حالا شما حرفی که ناشی از برداشت نادرست خودتان هست را می خواهید من اصلاح کنم؟!

  3. فکر می کنم هر کس کاری که انجام داده برای خودش ارزشمنده، حالا شما هر چی دلتون می خواد اسمشو بذارین، پایان نامه، ترجمه، ایده، … ! حتی اگه در حد جمع آوری اطلاعات موجود ولی پراکنده باشه! و حتی به اشتراک گذاریش هم برای استفاده بقیه ارزشمنده، و هیچ کدومش به معنای ادعا داشتن در یک زمینه یا بازار گرمی نمی تونه باشه… و دیگه اینکه این پایان نامه می تونه باشه و موضوع خوبی و هست و اینجور مسایل هم به نظرم استاد راهنما و دانشجو خودشون در موردش نظر میدن:)

  4. سلام
    این خوبه که یه نفر احساس مثبتی نسبت به خودش داشته باشه ولی به نظر من موضوع پایان نامه شما فقط یه ارایه خیلی ساده و پیش پا افتادست. متاسفانه بعضا سطح ما ایرانی ها به خصوص توی دانشگاه های ایران اینقدر پایینه که یک ترجمه و جستجو از یک موضوع رو یه افتخار بزرگ می دونیم!!! من به اعتماد به نفس شما تبریک می گم ولی سطح من و شما بالاتر از این حرف هاست و باید به دنبال ایده های خلاقانه و نوآورانه بریم و کمی عمیقتر به مسائل نگاه کنیم و صرف اینکه چون من مقطع کارشناسی هستم یا سنم اینقدر هست پس باید سطحی نگر باشم درست نیست.
    به امید سربلندی ایران و ایرانی.

    • همانطور که گفتم پایان نامه کارشناسی در همین حد کافیه.سطحی نگری هم نیست.
      مرسی از تبریک به اعتماد به نفس من!

  5. سلام
    منم کمابیش بعضی از مواقع این وبلاگ را دنبال می کردم ولی به نظر منم شما تا حدی بازارگرمی کردید حالا نتیجه ی بازار گرمی همیشه بحث مالی نیست
    شما خیلی وقته که اعلام می کنید که رو پردازش ابری کار کردید ،بحث جدیدی بوده، کسی کمکتون نکرده ،هیچ منبع فارسی وجود نداره و و و و حتی تو یه بلاگی هم به دوستانی معترض بودید که از شما اصل پایان نامه را می خواستند و ….
    خوب شما که کارتون از نظرتون ارزشمنده و نمی خواید در اختیار دیگران قرار بدید چرا اینقدر می گید که من اینکارو کردم و … اصولا کسی راجع به کارش صحبت می کنه که حاضر باشه کمک کنه هر چند طرف مقابل درست استفاده نکنه
    ما ایرانی ها هر کدوم تک تک فقط بلدیم معترض باشیم به ایرانی ها!مثلا شما می گید اگر کسی هم کاری کرده به اشتراک نمی ذاره یا فلانی زورش اومده… خوب فک نمی کنید تا الان خودتون هم تقریبا یه همچین رفتاری داشتید؟شما یا می خواید نتیجه کارتون را به اشتراک بذارید یا نه اگر نمی خواید که هیچی این حق طبیعی شماست و اگر هم می خواید چرا اینقدر با مصیبت؟ بلاگ به بلاگ ! فصل به فصل!من می تونم شمارو به سایت هایی ارجاع بدم که افراد پایان نامه های ارشد و دکترا را به محض دفاع اون جا قرار می دهند
    حضرت علی می فرمایند زکات علم نشر آن است.
    امیدوارم رنجیده خاطر نشده باشید دوستانه صحبت کردم:)

    • متشکر از نظرتون.

      ۱-چرا باید رنجنیده خاطر بشم؟!نظرتون را بیان کردید و من سپاسگزارم.

      ۲-اگه وبلاگ منو خونده باشید من چند تا پست در رابطه با آشنایی با رایانش ابری گفتم.فقط بار اول گفتم که کسی به من کمک نکرد و در یکی از پست ها که راجع به کسی که به من ایمیل زده بود تا پایان نامه را برایش بفرستم صحبت کردم و در کامنت های این پست.وبلاگ من کلی پست دیگه هم داره!
      ۳-من پایان نامه ام توی یک فایل نیست! یعنی همینجوری که واسه دانلود گذاشتم همینجوری خودم دارمش! چون با OpenOffice که توی لینوکس بودم همش فونت ها و اینها وقتی کلی مطالب را توی یک فایل می گذاشتم قاتی می کرد و کلی مصیبت داشتم.برای همین اینجوری گذاشتم و تعمدی نبود.اگر چه همه اش را هنوز برای دانلود نگذاشتم.
      ۴-ممنون می شم اون سایتهایی که بچه های ایرانی به محض تمام شدن پایان نامه ارشد و دکترا اون ها رو واسه دانلود می گذارند ببینم.
      اون دوست قبلی هم گفت کلی مقاله بچه های ایرانی راجع ایرانی راجع به پردازش ابری در مجلات معتبر چاپ کردن که من ازشون خواستم و ایشون هنوز آدرس اون مقالات را نداند.

  6. به نظر منم هم بازار گرمي محض است و بقول دوست عزيز قبلي نه صرفا بخاطر بحث مالي (چرا كه من فكر نمي كنم عقل سالم پول بالاي مطالبي در اين سطخ بده) فكر مي كنم در جهات ديگر و شايد بدليل اينكه بقول خودتون بقيه را با سرچ فارسي به اين بلاگ بكشونيد اينكار را مي كنيد … منم موافقم كه تقلب علمي هست بخش هايي از ان عينا ترجمه يك مقاله است كه اكثرا با يك سرچ ساده به همون مقاله مي رسند…
    از طرفي من انتظار داشتم كه در دانشگاهي مثل اصفهان يك كار درست و حسابي باشه حتي در دوره ليسانس ولي متاسفانه اينكار بنظر من هم در حد يك ارائه بيشتر نيست فكر مي كنم ارزش كارتون براي خودتون نگه دارين و اينقدر روش تبليغ نكنيد بهتره در ضمن در بحث ديتاسنتر هاي پردازش ابري 2 ساله دارم كار مي كنم و يك مقاله نيز به يكي از كنفرانس ها فرستادم اينكه صرفا موضوع جديد هست دليلي بر اين هيا هو نميشه …
    بنظرم اگه دوست دارين به بقيه كمك كنين و هدفي غير از اين مواردي كه من گفتم دارين بهتره بدون تعصب موضوع را مطرح كنيد و اينقدر كار در اين سطح را بزرگ جلو نديد …

    • آقا من کی گفتم بزرگه.من نمی فهمم.بله پایان نامه های کارشناسی اکثرا در همین حد هستند.
      میشه آدرس اون مقاله ات را بدی تا من هم ببینم؟
      متشکر.

    • سلام آقای علی من می تونم ایمیل شمارو داشته باشم؟راستش منم رو یکی از زمینه های پردازش ابری کار کردم اما تو اثباتش مشکل دارم می خواستم اگر اجازه بدید از شما بپرسم
      ممنون می شم
      bahar_m3980@yahoo.com

  7. سلام
    خیی خوبه که اینقد انتقاد پذیرید و با روحیه ی باز ی هستید
    این یکی از سایت هاست که گفتم دقت کنید حتی پایان نامه هایی هست که 89 هستند
    http://isa.sbu.ac.ir/thesis.html
    قطعا قصد و هدف شما مواردی نبوده که دوستان گفتند ولی طوری با قضیه برخورد کردید و حرف زدید که اینطوری برداشت شده
    موفق باشید

  8. سلامم آقای علی من می تونم ایمیل شمارو داشته باشم؟راستش منم رو یکی از زمینه های پردازش ابری کار کردم اما تو اثباتش مشکل دارم می خواستم اگر اجازه بدید از شما بپرسم
    ممنون می شم
    bahar_m3980@yahoo.com

  9. گونیا جان بهت تبریک میگم منم موضوع پروژم همینه واقعا می فهمم که جی میگید ….تو این بازار داغ copy paste اینکه جسارت کردید و همچین موضوعی را انتخاب کرده اید جای قدردانی داره

    من تو پیاده سازی این پروژه کمی مشکل دارم میتونم از تجربتون کمک بگیرم ؟

  10. 4 ماه هست دارم راجع به رایانش ابری تحقیق می کنم و دیگه وقتی برام نمونده. موضوع پایان نامه من هم همین هست و در شیراز درس می خونم. راستش خیلی خوشحال و ذوق زده شدم وقتی دیدم پایان نامه ای توی این زمینه وجود داره که قابل مطالعه هم هست. توی اینترنت مقاله درست و حسابی که بشه بهش ارجاع داد و ازش استفاده کرد واقعا وجود نداره. همشون از روی هم کپی برداری کرده بودن ولی نام منابعشون رو ننوشته بودن که خیلی ناراحت کننده هست. به همین دلیل نمیشد از اونا به عنوان مرجع استفاده کرد. کسی که کپی برداری می کنه ولی نام مرجعشو نمینویسه درواقع داره ارزش نوشته خودش رو پایین میاره.
    ازتون خیلی ممنون هستم که پایان نامتون رو به صورت کامل در دسترس همه قرار دادین. خیلیها حاضر به این کار نیستن. مگر اینکه شما و شمای نوعی فضای اینترنت ما رو از بی محتوایی نجات بدین.اینترنت فارسی ما خیلی بی محتواست و ازش برای کارای علمی متاسفانه زیاد استفاده نمیشه ، وقتی راجع به موضوعی جستجو می کنی فقط یک سری به قول معروف دل نوشته مسخره میاد روبروی چشمات.
    با وجودی که واقعا کمبود وقت دارم، ولی ترجیح دادم حداقل یه تشکر خالی هم که شده ازتون بکنم و همچنین ازتون اجازه بگیرم که با ذکر منبع از گوشه ای از نوشته هاتون استفاده کنم. اگه ممکنه منو هم راهنمایی کنین و اگه منبعی مناسب در اختیار دارین و صلاح می دونین در اختیار من هم بگذارین.
    باز هم ممنون

  11. سلام
    موضوع پایان نامه کارشناسی من مسائل امنیتی در cloud computing هست و واسه پیداکردن منابع خوب و بدرد بخور دچار مشکل شدم!می خواستم بدونم شما می تونید کمکم کنید.ممنون . موفق باشید
    b_u_t_miss@yahoo.com

  12. من موضوع سمينار كارشناسي ارشدم در مورد رايانش ابري هست.مي خواستم چندتا منبع معتبر تو اين زمينه بهم معرفي كنيد.با تشكر
    email:m.naeema86@gmail.com

  13. wow چه بحثي سر اين مطلب شده, به نظرم به هيچ وجه درست نيست كه به اين كاري كه نويسنده وبلاگ انجام داده انتقاد كنيد .من با نظر ندا كاملآ موافقم,چون هر كدوم از ما ها ممكنه تو هر زمينه اي اطلاعات خوب و عالي داشته باشيم اما حوصله ايجاد وبلاگ و گذاشتن تجربيات شخصي خودمون رو نداشته باشيم ,يكيش خود من.
    اما بعضي از دوستان كه از اين كار به عنوان بازار گرمي ياد ميكنن بايد اين رو هم در نظر داشته باشن همين نوشته ها ي به نظرشون مبتدي براي خيلي ها مثل خود من كه تازه شروع به كار كردن تو اين زمينه رو شروع كردم خيلي مفيد بوده و به نويسنده تبريك ميگم كه اين وقت رو ميزارن و دانسته هاشون (حالا در هر حدي) رو در اختيار ديگران ميزارن.
    چرا همش بزنيم تو سر خودمون بگيم منبع فارسي اله بله و …….. از همين ما هاست كه ميشه كاري كرد كه منبع هاي فارسي و سايت هاي فارسي از اين پوچي در بياد.پس يكي هم كه اين وقت و جرات رو براي معرفي تحقيقش ميزاره رو بايد تشويق كرد نه اينكه…….

  14. سلام
    لینک دانلودش کار نمیکنه!!!!
    میشه یه جای دیگه آپلود کنین یا بفرستین برام.
    مرسسسسسسسسسسسس.

  15. salam .daeshjooye kardanie narm afzatram mozoe maghalamam rayanehse abrie .avalan mmamnoon be khatere weblogetun .che khoob che bad az nazare doostan .baraye man mofid bood.Koolan nazaato khundam,faghat khastam begam ke irania faghat abalad nistan baham motahed bashan va ham kari konan ta joloye roghab sar boland bashan .bejaye inkar ye sare beham irad migiran o tane haye be hesab doostane mizanan .omidvaram khooooobtar bashim hamamun.
    ,

اگه دوست داشتی یه چیزی این پایین بنویس!

