لذت آشپزی!

جدیدا به شدت به آشپزی علاقه مند شدم و از آنجامش لذت می برم.یک جورهایی به خاطر اجبار شروع شد.چون اینجا که هستم غذای رستوران دانشگاه و کلا غذای بیرون بسیار گرونه.

پس خیلی به صرفه است که خودت آشپزی کنی.باید اعتراف کنم که قابلیت های آشپزی من قبل از اومدن به سوئد چیزی نزدیک صفر بود.به نیمرو و یا خرد کردن پیاز و یا رنده کردن سیب زمینی خلاصه می شد.ولی خب زندگی مجردی و دور از خانواده سودهای خیلی زیادی  داره که یادگیری آشپزی یکی از اونهاست.

پدرم هم که ۵ سال مجردی زندگی کرده دست پخت خوبی داره.البته در منوهای محدود!

البته هنوز دست پختم آن قدرها هم خوب نیست ولی یک چیزهایی را درست کرده ام تا حالا.چند وقت پیش هم یکی از زوج های ایرانی اینجا را به صرف ناهار دعوت کردم.البته چون گیاه خوار بودن یکم دردسر داشت ولی خب بازهم راضی هستم.قراره در برنامه بعدی به کار پختن نون هم بپردازم.البته کار زمان بری هست ولی خب به یکبار تجربه اش می ارزه.

البته متوجه شدم که باید یکم بازی های سرگرم کننده هم یاد بگیرم که مواقع بیکاری به کارت میان.بچه های خوابگاهی در این زمینه خیلی مهارت دارن.فعلا شلم یاد گرفتم.البته کار سختی نبود چون بسیار شبیه بازی حکم چهار نفره است ولی خب مهارت های خاص خودش را می خواد و زمان بر ه و یه جورهایی با حال تر.پوکر هم که خداست ولی بچه ها زیاد پایه نشدن.یه تخته نرد هم با خودم اوردم اینجا.ولی چون خیلی وقته بازی نکردم کاملا فراموش کرده ام.

یک دیدگاه برای ”لذت آشپزی!

  1. فقط حیف بفرمایید شام شرکت نکردینا! 🙂
    می تونید اونجا بین خودتون این برنامه را اجرا کنید تا همه مثه شما تشویق بشن یاد بگیرن…

    • همه بلدن! فکر کنم من جزو ضعیف ترین ها باشم!
      راه زیادی برای تبدیل شدن به یک آشپز خوب دارم ولی مهم اینه که دارم از انجامش
      لذت می برم.

  2. پس دیگه داری برا خودت یه پا کدبانو میشی ؛) اومدی اصفهان یه شب دعوتمون کن غذای دست‌پخت خودتو بخوریم!! D:

اگه دوست داشتی یه چیزی این پایین بنویس!

