سفر یک روزه به استکهلم

برای یه کاری رفتم استکهلم. سفر یک روزه. مختصر و مفید.  پیش یکی از بچه های سابق لولیئو که اونجا زندگی می کنه بودم. خونه اش به مرکز شهر خیلی نزدیک بود و این ويژگی در یک شهر بزرگ یعنی یک امتیاز منحصر به فرد. بماند که آپارتمان خیلی نقلی بود.

تفاوت زندگی در یک ده مانند مثل لوليئو و یک شهر بزرگ و پیشرفته مثل استکهلم کاملا مشهود بود. البته فروشگاه ها که در همه جای سوئد یکی هستند ولی مثلا وسعت مساحت همون مغازه ( مثلا H&M) در استکهلم ۲۰ برابره. زندگی در جریان و میشد ساعت ۹ شب کلی مرد و زن در پارک دید که دارن ورزش می کنن یا سگ هاشونو اوردن بیرون. در ضمن تیپ و لباس آدم های استکهلم قشنگ همون تفاوت را نشان می داد و البته تعداد بیشتر آدم های سیگاری که نشانه دیگر استرس بیشتر در شهرهای بزرگتر.

دمای هوا  استکهلم عالی یعنی صفر درجه! و لولیئو در همان زمان منفی ۱۲ درجه .

برای اولین بار در عمرم موهای یک نفر دیگه را کوتاه کردم! پشت و کناره ها با مزر و روی موها با قیچی و شونه.

یک دیدگاه برای ”سفر یک روزه به استکهلم

  1. سلام
    ممنون به خاطر مطالبی که می نویسید
    والا من خیلی از لولئو ترسیدم با این نوشته هایی که اینجا خوندم. انگار قراره برم شهر ارواح!
    واسه پی اچ دی فاند گرفتم.

  2. یعنی نباید برم؟ آخه فیلد خوبی هست. پروژه ای که خوشم میاد ازش. ولی انگار زندگی اونجا ترسناکه. بی لذت. بی شور و شوق. آره؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

  3. نظر هر شخصی با توجه به یکسری مسائل با دیگران فرق می کنه. شما نباید فقط به نظر من استناد کنید. چون بعضی از اونها را هم با شرایط روحی خودم در اون لحظه نوشتم.
    نه اونجا زندگی اصلا ترسناک و بی لذت نیست! دوست صمیمی من که دانشجوی پی اچ دی هم هست در لولئو عاشق اونجاست و حاضر نیست هیچ جای دیگه ای غیر از اون جا زندگی کنه. ظاهرا جدیدا تعداد قابل توجهی دانشجوی ایرانی دختر و پسر به لولئو اومدن نسبت به گذشته که من اونجا بودم . به طور کلی تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه نسبت به ۵ سال پیش به شدت افزایش پیدا کرده. در دوره PhD حقوق خیلی دارین و می تونین کلی پول برای آینده ذخیره کنین. ولی همینجور که در این نوشته هم نوشتم خب به نسبت استکلهم به شدت کوچکتره که ممکنه خوبی و بدی های خودش را داشته باشه. مثلا خونه های دانشجوها در فاصله ۵ دقیقه ای دانشگاه قرار داره. نگران نباشید! مهم علاقه به رشته و کاری است که انجام می دهید. امیدوارم که موفق باشید.

اگه دوست داشتی یه چیزی این پایین بنویس!

