آمده ام به آلمان

دو روزه که آمده به شهر هایدلبرگ، در جنوب غربی آلمان. این شهری در ایالت Baden-Württemberg قرار دارد. ظاهرا این بحث ایالت و فدرالیسم در آلمان خیلی مهم است و یکسری قوانین و وضع اقتصادی ایالت به ایالت با هم متفاوت است.

من از استکهلم با یک پرواز مستقیم و نسبتا گران با شرکت هواپیمایی سوئدی در حال ورشکستی Scandinavian airline آمدم فرودگاه فرانکفورت. از اونجا هم با یک مینی-باس که آنلاین کرایه کرده بودم تا هایدلبرگ آمدم که یک ساعتی شد. پول پروازم را شرکت که در آن کارآموزی قراره انجام بدم پرداخت خواهد کرد.

از یک ماه قبلش دنبال خانه بودم و البته ناکام. در چند روز آخر موفق شدم اتاق یک دختر ایتالیایی که خودش دو ماه داشت برای کارآموزی می رفت فرانسه را کرایه کنم و از فرودگاه مستقیم آمدم اینجا.

باید بگم که نسبت به زمانی که تازه از ایران به سوئد آمده بودم و خیلی چیزها برام تازگی داشت این حس را خیلی ندارم. اون موقع واقعا هیچی حالیم نبود و چند روز اول از نا واردی و وحشت از اتاقم خارج هم نشدم. غذای آماده که از ایران آورده بودم می خوردم. چیزهایی که الان برام جالبه تفاوت های آلمان با سوئده تا ایران. شباهتی هم هست اینکه هم شهری که من الان در آن هستم کوچک ه و هم شهری که در سوئد بودم.

از دوشنبه باید کارآموزی ام را شروع کنم. امیدوارم و البته اینکه باید زحمت زیاد بکشم و مهم تر آنکه منظم باشم. شنیدم بر خلاف سیستم سوئد که خیلی سخت گیر نیست و فشار زیادی روی کارمندان نیست، آلمان بسیار مقرراتی و با نظم و سخت گیر عمل می کنه. اینجا یک حقوق دانشجویی خیلی کم دارم که باید بتونم خوب مدیریتش کنم.

با دو تا پسر آلمانی هم خانه هستم. یکیشون اقتصاد خونده و در شرکت SAP کارآموزه. اون یکی که بزرگتره قراره معلم دبستان بشه. اتاق این دختره تقریبا بزرگه و خیلی تمیزه و بوی خوبی می ده!

از تجربیاتم در آلمان بیشتر خواهم نوشت. ( راستش یک ایمیل از یکی از خواننده های وبلاگ در ایران دریافت کردم چند وقت پبش که کلی منو امیدوار کرد و اینکه شاید این مزخرفات من به درد کسی بخوره.)

پ.ن۱: این پسر همخونه ای داره برای دوست دخترش گیتار می زنه و کلی فضای خونه رمانتیک شده!

یک دیدگاه برای ”آمده ام به آلمان

  1. سلام
    ممنون از اینکه تجربیات خودتون رو به اشتراک می گذارید و قطعا نکاتی ( هرچند کوچک ) مثل یک تست کنکوری که زدن یا نزدنش می تونه راه زندگی آدم (رشته، نگرش ، نگرش ، فرهنگ و…) تغییر بده در تجربیات شما وجود داره
    سپاس

  2. سلام من هر چقدر گشتم میلتون رو پیدا نکردم خواستم بهتون میل بزنم شاید یک ساعتی هست تو سایت شما هستم…
    راستش من پروژه پایانیم در مورد رایانش ابری هست میخواستم ازتون کمک بگیرم وکلی سوال دیکه در مورد زندگیتون دارم
    تو اف بی هم سرچتون کردم اما پیداتون نکردم.
    ممنون ب امید اشنایی بیشتر

اگه دوست داشتی یه چیزی این پایین بنویس!

